Thursday, March 12, 2009

Latihan Komando

Selalu kita dengar anggota tentera kita didera bukan.?
Lepas itu masuk dalam mahkamah.
Lepas itu senyap.(mungkin sebab kuasa tentera kot)

Tetapi jarang kita dengar kes komando didera bukan.?
Malaysia pun rsanya tidak pernah ada kes komando yang dipapar di media masaa.
Kita pun tidak tahu bagaiman latihan komando di Malaysia ini.

Itu hal di Malaysia.
Apa kata kalau kita merantau ke utara sedikit.
Jom kita tengok latihan komando di Thailand pula.
Boleh tahan ganasnya..
Biasalah, komando ketahanan mereka kena tinggi..:)























Selepas anda melihat gambar-gambar ini,
ada rasa kasihan atau tidak.?

Kalau aku la, aku rasa biasa je.
sebab memang dorang kena tahan dan kebal sikit.
aku tengok gambar latihan komando di mana-mana serata dunia pun memang ganas-ganas.
tapi memang kena tabik la kat sesiapa sahaja bergelar komando ni..:)

1 comments:

PEDANG TIRUS said...

yup..aku mmg skong geng2 kite yg membantah tindakan tv3 menayangkan slot komando kne dera,bg aku istilah komando kena dera tak wujud,kerana kedangkalan yg tak pernah diakui oleh org2 tv3 tentang ilmu ketenteraan menyebabkan nama komando malaysia tercalar...
sepatutnya tv3 kena mintak maaf secara terbuka kepada ATM...
dan kepada tv3,kalau nak temuramah bekas2 tentera mengenai isu komando tu,hang p la tanya kat ex-commando bukan kat driver n tukang masak tentera,aduhhh...tu pun nak d'ajar la...